úvod blog Obsah Pohybotéky

Obsah Pohybotéky

V Pohybotéce najdete lekce zaměřené na celé tělo. Do všech svých lekcí vkládám sebe, své umění, zkušenosti, znalosti, otázky na tělo a zamyšlení. Lekce připravuji s láskou a radostí. Vedu vás ke vnímání sebe samých, k sebe-uvědomění, což následně vede k sebe-vědomí a to už je jen krůček k sebe-léčení. Nechte se inspirovat, ale nejvíc poslouchejte své tělo. Vítejte i v mém světě. 

Mám se skvěle ve svém těle....... Pohyb je lék........ Lépe cvičit než operovat........ Jinak nově, pohyb v do-mě....

Reference zde: Co se lidem na Pohybotéce líbí? 

Pilates 2012 lekce pro celé tělo - 22 min. Píše se rok 2012 a já jsem natočila svůj první online kurz. Nyní jsem si jednotlivé lekce pustila znovu a s potěšením uznala, že se podle nich stále dá dobře cvičit. Zahajuji vzpomínkové lekce. Užijte si cvičení a napište mi, jak se vám podle nich cvičí. Lekce pro celé tělo, nechte se překvapit co přinese. Ps. omluva, ještě jsem neměla mikrofon, na zvuku je to trochu znát.

12. Chůze - 25 min. - Chůze je nejdokonalejší pohyb, který buď bude podporou pro naše zdraví, nebo to bude jinak. Naučte se vnímat své tělo při chůzi. Aby byla chůze taková, jaká má být, potřebujeme k tomu rotující hrudník i pánev, které spojuje scelené břicho a aktivní pánevní dno včetně chodidel. Chůze pro zdraví našeho pánevního dna, pro podporu scelení diastázy a tím šťastná bedra i hrudník.

11. Si, bedra a kyčle - 36 min. - Rozpohybujeme, rozdýcháme, uvolníme a pak i nově zpevníme oblast SI a beder tak, aby těmto místům bylo dobře.

 

10. Masáž zad o zeď - 10 min. Jednoduchá, praktická, rychlá to je masáž míčkem o zeď. Pro úlevu, pro oživení, rozproudění, ale i pro nabuzení při únavě. Masírujte se a udělejte svému tělu dobře.

 

9. Hrudník a kyčle - 50 min. Náš hrudník bývá po běžném dni ztuhlý a sevřený ať už z toho, že dlouho sedíme, nebo povrchně dýcháme, případně i z různých stresových každodenních prožitků. A naše kyčle na tom jsou obdobně. V lekci rozpohybujeme obojí. 

8. Vycházet svému tělu vstříc v sedě - 20 min. Sedíš? Vnímáš své tělo v sedě? Procvičíme se, rozpoznáme jak své tělo vnímáme v sedě. Prozradím, jaká židle na sezení je nejlepší a proč.

 

7. Vycházet svému tělu vstříc - 42 min. Spojená lekce ve stoje a v leže.Jak často si vycházíme vstříc?

 

7/2. Vycházet svému tělu vstříc 2. část - 23 min. Víme co naše tělo potřebuje? Jaké pohyby by mu udělaly dobře? Které části těla volají pro protažení a uvolnění, které naopak prosí o uspořádání, posílení, zastabilizování? Ve 2. části si budeme každý sám za sebe objevovat a vybírat co pro své tělo uděláme, a nebo neuděláme v leže. Otázka: Kolikrát za den si vyjdeme vstříc v leže?

7/1. Vycházet svému tělu vstříc 1. část - 25 min. Víme co naše tělo potřebuje? Jaké pohyby by mu udělaly dobře? Které části těla volají pro protažení a uvolnění, které naopak prosí o uspořádání, posílení, zastabilizování? V 1. části si budeme každý sám za sebe objevovat a vybírat co pro své tělo uděláme, a nebo neuděláme ve stoje. Otázka: Kolikrát za den si vyjdeme vstříc ve stoje?

6. Otáčení - 60 min. V této lekci se mrkneme na to jak nám jde otáčení. Rotace jsou součástí téměř každého pohybu i postoje. Všimněte si kolik rotačních pohybů, kolik přetočení uděláte, než se z lehu postavíte na nohy. Celý švýcarský fyzioterapeutický koncept Spiraldynamik je o obnovení funkčních rotací v těle. Jaký význam pro vás mají slova - ROTACE, ROZHLED, OTOČENÍ?

5. Nohy - opora i stabilita - 45 min. Potrénujeme nohy a připojíme je k funkčnosti celého těla. Poznáme, jestli dávají impulz k aktivaci pánevního dna a břicha. Uvědomíme si, jestli se o své nohy můžeme spolehlivě opřít a jestli jsou na to už připraveny. Lekce vhodná pro budování síly a především opory, důvěry ve své nohy.

4. Vnímej své lopatky - 40 min. Lopatky, ramena a celé naše paže hrají hlavní roli v této lekci. Jsou to taková naše křídla a uvědomíme si jak na tom se svými křídly jsme. Jestli naše paže podporují náš rozlet a rozsah, nebo je to jinak?

3. Vnímej své nohy - 35 min. Lekce, ve které prouzkoumáme své nohy, stabilitu, oporu, sílu, schopnost nést, důvěru se na své nohy postavit. Poznáme, která noha je ta, na kterou se spoléhám.

 

2. Mám se skvěle ve svém těle - 50 min. Uvědomění si jak spolu svaly spolupracují. Celá lekce je v leže na zemi, připravte si podložku a doporučuji si lekci pustit přes televizi, až dobře vidíte. Někdo si hezky zacvičí a někdo si z lekce odnese ještě i jiná poznání. Vítejte ve světě svého těla ve svém domě.

1. Vnímám své tělo - 50 min. Pohybová lekce zaměřená na vnímání svého těla. V mých pohybových lekcích vás vedu k pozornosti k sobě a v sobě. Společně prozkoumáváme změny, nacházíme rozdíly v různých částech těla, jak to vypadalo před, během, ale i po cvičení. Díky tomu své tělo poznáváte, učíte se mu vycházet vstříc a naučíte se rozeznávat a především předcházet různým zdravotním nepohodlnostem. Lekce připravuji s radostí a láskou.

Chci si koupit přístup ke všem videím na 1 měsíc: Pohybotéka/1

Chci si koupit přístup ke všem videím na půl roku: Pohybotéka/6